Інгульська сільська рада
Баштанський район Миколаївська область
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ до проєкту містобудівної документації на місцевому рівні

Дата: 11.12.2024 08:28
Кількість переглядів: 34

Фото без опису

ЗАЯВА

ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ

до проєкту містобудівної документації на місцевому рівні

«Детальний план території земельних ділянок площею 3300,00 га за межами населеного пункту с. Виноградівка Баштанського району Миколаївської області під розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій».

 

  1. Замовник та виконавець СЕО

Замовник проєкту містобудівної документації є Інгульська сільська  рада Баштанського району Миколаївської області.

Юридична адреса: 56170, Україна, Баштанський р-н, Миколаївська обл., село Інгулка, вулиця Травнева, будинок, 41;

Контактний телефон: (05158) 9-72-41; e-mail: 04376498@i.ua

Виконавець – ТОВ «ГЕОПАРТІЯ»

 

2.Вид та основні цілі документу державного планування

«Детальний план території земельних ділянок площею 3300,00 га за межами населеного пункту с. Виноградівка Баштанського району Миколаївської області під розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій» (далі ДПТ) розробляється на підставі рішення Інгульської сільської ради від 26.11.2024 №11 "Про надання дозволу на розроблення детального плану території земельної ділянки дочірньому підприємству «Нафтогаз Біоенергія» НАК «Нафтогаз України».

 

Проєкт повинен розроблятися у відповідності до:

– Земельного, Водного та Лісового кодексів України;

– Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;

– Закону України «Про управління відходами»;

– Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;

– Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»;

– Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;

– Закону України «Про природно-заповідний фонд України»;

– Закону України «Про екологічну мережу України»;

– Закону України «Про охорону земель»;

– Закону України «Про рослинний світ»;

– Закону України «Про тваринний світ»;

– Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»;

– Закону України «Про енергетичну ефективність»;

ДБН Б.2.2-12:2019 Планування та забудова територій;

– ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»;

– ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;

– ДСТУ 8339:2015 «Вітроенергетика. Вітроелектростанції. Оцінення впливу на навколишнє середовище»;

– ДСТУ 8340:2015 «Вітроенергетика. Площадки для вітроелектростанцій. Вимоги до вибору»;

- «Державних санітарних норм допустимих рівнів шуму в приміщеннях житлових та громадських будинків і на території житлової забудови», затверджені Наказом Міністерства охорони здоров’я України №463 від 22.02.2019р.;
ДБН В.1.1-31:2013 "Захист територій, будинків і споруд від шуму";

– ДСП - 173 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів»;

ДБН Б.2.2-12:2019 Планування та забудова територій;

ДБН А.2.2-1:2021 Склад і зміст матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС);

– ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території»;

– ДСТУ-Н Б Б.1-1-12:2011 «Настанова про склад та зміст плану зонування території (зонінг)»;

– СНіП 1.02.01 «Охорона навколишнього природного середовища».

Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови та використання території з метою розміщення об’єктів будівництва, формування принципів планувальної організації забудови, визначення планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами із дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства.

При розроблені детального плану враховуються Схема планування території Миколаївської області, генеральні плани населених пунктів, інформація земельного кадастру, матеріали з визначення та врахування державних та регіональних інтересів.

 

3.Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів):

Урядом України затверджено Національний план дій з відновлюваної енергетики на період до 2030 року (розпорядження КМУ від 29.12.2021 №1803-р), яким передбачено подальший розвиток відновлювальної енергетики, збільшення частки енергоносіїв, вироблених з відновлюваних джерел енергії, у структурі загального кінцевого енергоспоживання України до 2030 року. Окрім того, Енергетичною стратегією України на період до 2050 року (схвалена розпорядженням КМУ від
21квітня 2023 року № 373-р), передбачається досягнення максимального рівня кліматичної нейтральності,
максимальне скорочення використання вугілля в енергетичному секторі, забезпечення енергетичного сектору власними ресурсами з урахуванням економічної доцільності, розвиток альтернативних джерел енергії, нових продуктів та інноваційних рішень в енергетичному секторі.

Розвиток вітроенергетики відкриває нові економічні й соціальні перспективи для регіону.

Об’єктом будівництва є вітрогенератор (вітроелектричні установки або скорочено ВЕУ) – це приладдя перетворення енергії вітру в електричну.

Територія, на якій пропонується влаштування:

-до 12 вітрових генераторів;

-потужність одного ВЕУ до 6,4 МВТ;

-загальна потужність ВЕУ до 57,6МВТ;

- висота ВЕУ орієнтовно від 50,0м до 200,0м;

-трансформаторна підстанція 110кВ;

- загальна площа території під ВЕУ орієнтовно 7,2га;

-загальна площа ДПТ орієнтовно 3300,00га.

Екологічні умови ділянки проєктування – задовільні.

На даний час, територія на яку розробляється ДПТ використовується, як землі с/г призначення.

На території проєктування відсутні існуючі будівлі та споруди.

За даними відкритих джерел, інформації щодо наявності об‘єктів культурної спадщини не виявлено, землі історико-культурної спадщини в межах ДПТ відсутні.

Згідно з пунктом 4 частини 3 статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» об’єкт проєктування відноситься до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля (вітрові парки, вітрові електростанції, що мають дві і більше турбіни або висота яких становить 50 метрів і більше.) та абзацом 3 пункту 2 частини 3 статті 3 (зміна цільового призначення земель сільськогосподарського призначення (якщо нове призначення відноситься хоча б до одного виду діяльності, зазначеного у частинах другій та третій цієї статті) та зміна цільового призначення особливо цінних земель).

 

4.Ймовірні наслідки

У процесі будівництва та експлуатації вітрових генераторів (ВЕУ) на території можливі різні ризики впливу на навколишнє природне середовище.

Оцінка за видами та кількістю очікуваних відходів, викидів (скидів), забруднення води, повітря, ґрунту та надр, шумового, вібраційного, світлового, теплового та радіаційного забруднення, в результаті виконання підготовчих і будівельних робіт та провадження планованої діяльності наведено у табл. 1.

Табл. 1. – Оцінка за видами та кількістю очікуваних ризиків впливу (відходів, викидів (скидів), забруднення води, повітря, ґрунту та надр, шумового, вібраційного, світлового, теплового та радіаційного забруднення в результаті  провадження планової діяльності)

Відходи

Джерелами утворення відходів при будівництві об’єкту планованої діяльності будуть підготовчі та будівельно-монтажні роботи, а також господарська діяльність персоналу, в ході яких утворюватимуться промислові та тверді побутові відходи. 

Під час будівництва ВЕУ будуть утворюватися наступні відходи:

  • матеріали обтиральні зіпсовані, відпрацьовані чи забруднені
  • шлам  від  очищення вод стічних неспецифічних промислових;
  • відходи змішані будівництва та знесення будівель і споруд;
  • відходи комунальні (міські) змішані, у т.ч. сміття з урн.

Слід зазначити, що ремонт та технічне обслуговування будівельної техніки та механізмів буде виконуватись підрядною організацією, що займатиметься будівництвом, тому відходи, що утворюватимуться при їх експлуатації (акумулятори відпрацьовані, шини відпрацьовані, фільтра відпрацьовані та ін.), у даному звіті не враховані.

Поверхневі та підземні води

Створення додаткових впливів не передбачається. Технологічні стоки відсутні.

Ґрунт та надра

Вплив здійснюватиметься: при розробці котлованів для фундаменту ВЕУ; прокладанні комунікаційних і технологічних кабелів на глибині; будівництві і реконструкції під’їзних технологічних доріг.

Атмосферне повітря

У результаті виконання підготовчих і будівельних робіт будуть наявні неорганізовані нестаціонарні джерела викиду забруднюючих речовин в атмосферне повітря – автотранспорт, дизель-генератор, зварювальні роботи, пересипка сипучих матеріалів (грунт, пісок, щебінь).

Забруднення повітря викидами забруднюючих речовин, рівень якого не перевищуватиме ГДК на межі житлової забудови.

Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря при будівництві будуть тимчасовими та нерегулярними.

Під час підготовчих та будівельних робіт в атмосферне повітря виділяється –оксиди азоту (оксид та діоксид азоту) в перерахунку на діоксид азоту, діоксид сірки (діоксид та триоксид) у перерахунку на діоксид сірки, оксид вуглецю, вуглеводні насичені С1219 (розчинник РПК-26611 та ін.)в перерахунку на сумарний органічний вуглець, речовини у вигляді суспендованих твердих частинок, недиференційованих за складом.

Акустичний вплив

Під час будівельних робіт, від пересування техніки, виконання земляних робіт тощо, виникне додаткове шумове навантаження.

ВЕУ є стаціонарним джерелом непостійного широкополосного шуму у звуковому та інфразвуковому діапазонах (менше 20 Гц).

Світлове, теплове та радіаційне забруднення

Очікування впливу не передбачається.

Флора та фауна

З огляду на характер запланованих робіт, значного впливу на місцеву фауну та флору не очікується.

Геологічне середовище

Вплив буде здійснюватися при розробці котлованів для фундаменту ВЕУ

Технологічні ризики / аварії що можуть вплинути на здоров’я населення

Додаткового впливу на стан здоров’я населення безпосередня діяльність вітрових генераторів не створюватиме. Технологічні ризики можливі при порушенні у монтажі та роботі ВЕУ

Зважаючи на географічне положення ділянки, транскордонні наслідки реалізації планової діяльності для довкілля приграничних територій, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.

Зазначена ділянка проєктування частково розташована в межах Інгульського екологічного коридору регіонального значення та частково належить до номінованої території Смарагдової мережі - LowerInhulrivervalley (SiteCode: UA0000408). Найближчий об’єт Смарагдової мережі відносно території планованої діяльності є Khrystoforivski Plavni (код об’єкту UA0000216).

Найближчими об’єктами природно-заповідного фонду до території планованої діяльності є:

  • ландшафтний заказник місцевого значення «Христофорівські плавні» (орієнтовно від 0,7км до 1,0км);
  • заповідне урочище місцевого значення «Мар`ївське» (орієнтовно біля 0,6км).

 

5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

Україна має високий вітроенергетичний ресурс, достатній для забезпечення розвитку великих вітроенергетичних об’єктів. Південне узбережжя України є одним з кращих регіонів в країні з точки зору існуючого вітропотенціалу. Природно, що вітроенергетичний розвиток охопив, в першу чергу, південні області країни. Альтернативна електроенергія, вироблена за рахунок енергії вітру, дозволить скоротити викиди СО2 в атмосферу, особливо треба зазначити, що електрична енергія, виробленана ВЕС, є найбезпечнішою як технологічно, так і екологічно серед інших видів електроенергії.

Будівництво ВЕС планується за межами населених пунктів с. Виноградівка, с.Мар`ївка, с. Новомар`ївка та сел.Лоцкине, на території Інгульської сільської ради Баштанського району Миколаївської області.

Якщо документ державного планування не буде затверджено, це створить умови для не реалізації будівництва ВЕС потужністю до 57,6МВт на земельних ділянках на території Інгульської сільської ради за межами с.Виноградівка, с.Мар`ївка, с. Новомар`ївка та сел.Лоцкине і як результат не створить позитивних умов для економічного, енергетичного та соціального розвитку Миколаївської області.

 

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Розроблення СЕО проводиться одночасно з процесом розроблення ДПТ і є складовою що повністю інтегрована в процес розроблення ДПТ.

СЕО складається з опису наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, а також вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових, постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків та заходів що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування. Одночасно СЕО передбачає заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

Обсяг досліджень передбачається відповідно до ст.11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію: доповіді про стан довкілля, статистичну інформацію, дані моніторингу стану довкілля, оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єкту, які можуть мати значний вплив на довкілля, пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.

 

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.

В цілому розроблений у відповідності до державних будівельних норм, санітарних норм і правил проєкт містобудівної документації не матиме негативних наслідків виконання документа державного планування.

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами.

Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проєктуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації, споруд та інших об’єктів.

 

Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:

а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;

б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;

в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;

г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;

д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;

е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб;

є) здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.

Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на об’єкти тваринного світу Під час провадження планованої діяльності, у відповідності до вимог статей 9, 37, 39, 40 Закону України «Про тваринний світ»:

– збереження умов існування видового і популяційного різноманіття тваринного світу в стані природної волі;

- недопустимість погіршення середовища існування, шляхів міграції та умов розмноження диких тварин;

- збереження цілісності природних угруповань диких тварин;

- запобігання загибелі тварин під час здійснення виробничих процесів;

- охорону середовища існування, умов розмноження і шляхів міграції тварин;

- недоторканість ділянок, що становлять особливу цінність для збереження тваринного світу;

- розроблення і здійснення заходів, які будуть забезпечувати збереження шляхів міграції тварин.

Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров’я населення. При здійсненні планованої діяльності у відповідності до вимог статті 32 Закону України «Про систему громадського здоров’я» з метою запобігання утворенню шуму і зменшення його шкідливого впливу на здоров’я людини, будуть розглядатися:

- відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи із запобігання утворенню та зниження шуму до рівнів, визначених державними медико-санітарними нормативами та правилами;

- заходи для недопущення перевищення рівнів шуму, а також шкідливого впливу інших фізичних факторів, зокрема під час руху автомобільного транспорту в населених пунктах.

 

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Розділ "Охорона навколишнього природного середовища" у містобудівній документації виконується відповідно до вимог частини другої статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

Пропонується така структура Звіту із СЕО:

1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;

2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

 

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання

Зауваження та пропозиції Про визначення обсягу Стратегічної екологічної оцінки надаються особисто або через уповноваженого представника у письмовому вигляді:

- від фізичних осіб - із зазначенням прізвища, ім’я та по-батькові, місця проживання, особистого підпису;

- від юридичних осіб – із зазначенням їх найменування, місця знаходження, посади і особистого підпису до Інгульської сільської ради Миколаївської області.

 

Юридична адреса сільської ради: 56170, Україна, Баштанський р-н, Миколаївська обл., село Інгулка, вулиця Травнева, будинок, 41;

Контактний телефон: (05158) 9-72-41.

Е-mail: 04376498@i.ua.

Відповідальна особа – начальник відділу земельних відносин Лінінська Оксана Анатоліївна.

У відповідності до вимог Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку”, статті 8, 10, обласні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища та у сфері охорони здоров’я у межах своєї компетенції надають у письмовій формі свої зауваження та пропозиції до Заяви про визначення обсягу СЕО документу державного планування на місцевому рівні у строк, що не перевищує 10 днів, відповідно до ЗУ “Про стратегічну екологічну оцінку”, стаття 10, частини 5, 6.

Протягом 10 діб з дня оприлюднення повідомлення на офіційному сайті https://ingulska-gromada.gov.ua/, громадськість має право надати зауваження та пропозиції щодо визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної «Детальний план території земельних ділянок площею 3300,00 га за межами населеного пункту с. Виноградівка Баштанського району Миколаївської області під розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій» (відповідно до пунктів 5,6 статті 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).

Протягом вище вказаного строку громадськість має право подавати будь-які зауваження або пропозиції, які, на її думку, стосуються планованої діяльності. Зауваження та пропозиції можуть подаватися в письмовій формі (у тому числі в електронному вигляді). Пропозиції, надані після встановленого строку, не розглядаються.

Строк подання зауважень і пропозицій становить 10 днів з дня оприлюднення, тобто до 21.12.2024 р.

За відсутності письмових зауважень і пропозицій протягом зазначеного строку замовник самостійно визначає обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що має бути включена до Звіту про стратегічну екологічну оцінку.

Просимо надати зауваження та пропозиції в встановлені терміни.

Дякуємо за розуміння.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт